zásuvka 12V standard s objímkou pro uchycení k řidítkům a...
zásuvka 12V standard s objímkou pro uchycení k řidítkům
Tento eshop používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. |
Přijmout všechny cookies Personalizovat |
Přijmout zvolené cookies |
Kategorie
- Více stupňová desulfatace oživující zanedbané baterie
- Optimalizuje výkon a životnost baterie
- Bezpečná dlouhodobá péče o baterii
- Nabíjení baterie PŘÍMO nebo prostřednictvím CAN-bus
- TEST na začátku nabíjení a poté každou hodinu
Obecné vysvětlení : | ||||||||||||
CAN-bus znamená Controller Area Network, v podstatě jde o formu multiplexu kde "bus" sestává z jednoho kabelu ke kterému je připojeno mnoho řídících jednotek. Hlavním důvodem použití tohoto kabelového rozvodu je drastické zredukování počtu elektrických kabelů ve standardním kabelovém svazku a zároveň přidání funkcí, které nejsou k dispozici u standardního kabelového svazku. |
||||||||||||
Od roku 2004, kdy BMW představilo motor Boxer 1200, se systém CAN-bus postupně rozšířil na celou motocyklovou řadu BMW. Z hlediska nabíjení současnou nabíječkou OptiMate 4 přináší tento systém nechtěný efekt znemožnění |
||||||||||||
dlouhodobého údržbového nabíjení po dobu odstavení motocyklu. Tento efekt je nepochybně zásadní pro dobrou funkci různorodých spotřebičů motocyklu během odstavení a to nemluvě o udržování dobré kondice akumulátoru. | ||||||||||||
Systém CAN-bus se chová následovně: Jakmile byl jednou akumulátor nabit a nabíjecí proud klesl na úroveň údržby, stane se nabíječka "neviditelná" vedoucí systém CAN-bus k zavření přístupu k akumulátoru. | ||||||||||||
|
||||||||||||
proběhne automatický test napětí před nabíjením. To umožní majiteli zjistit úroveň nabití akumulátoru a odhadnout nutný čas pro nabití nebo případně rozhodnout zda je nabíjení vůbec nutné. Stav nabití bude zobrazen po několik sekund před spuštěním nabíjení. |
||||||||||||
Normální režim nabíjení : je přednastavený výrobcem a je identický s nabíječkou OptiMate 4. | ||||||||||||
CAN-bus režim : tento režim musí být zvolen majitelem - viz detaily níže. V tomto režimu jsou generovány impulsy z důvodu udržení aktivní funkce nabíjení v systému CAN-bus. V režimu CAN-bus je limitováno maximální napětí na úrovni 16V z tohoto důvodu není funkce "Turbo" oživení aktivní. Nicméně pokud je to zapotřebí, můžete nabíječku přímo připojit k akumulátoru (pomocí nabíjecích svorek případně propojením TM 71 - D*03), zvolit normální režim nabíjení a nechat proběhnout plný cyklus oživení (desulfatace). |
||||||||||||
Poznámka : | ||||||||||||
- Pokud majitel motocyklu nevybaveného systémem CAN-bus zvolí omylem režim CAN-bus, nepoškodí to v žádném případě kabelový svazek motocyklu. | ||||||||||||
- Pokud má akumulátor stádium sulfatace : připojte nabíječku přímo k akumulátoru (pomocí nabíjecích svorek případně propojením TM 71 - D*03) a zvolte normální režim nabíjení | ||||||||||||
Jak měnit programy nabíjení |
||||||||||||
Jak bylo zmíněno výše, OptiMate 4 DUAL bude dodáván s přednastaveným režimem normálního nabíjení. Přepínání režimu nabíjení je velice jednoduché : | ||||||||||||
1) Pokud je OptiMate 4 DUAL připojen do sítě tak jej odpojte | ||||||||||||
2) Při odpojeném OptiMate 4 DUAL od zdroje spojte dohromady červenou a černou svěrku nabíjení. | ||||||||||||
|
||||||||||||
6) Pro změnu na normální režim je postup stejný. |
zásuvka 12V standard s objímkou pro uchycení k řidítkům
USB zásuvka 5V/2A, 2 vstupy s objímkou pro uchycení k řidítkům
OPTIMATE 6 Ampmatic 6A (TM360)
OPTIMATE 5 6/12V nabíječka
OptiMate 7 12/24V nabíječka
USB zásuvka 5V/2A, 2 vstupy s objímkou pro uchycení k řidítkům